HTML

Friss topikok

  • Főnök: Miértt??? Akarunk még!!! XD (2011.05.15. 19:22) n24
  • nori: @tanki567: jobb klikk, kép megjelenítése :) (bocs, tényleg, a másikon csak kattintani kell) (2011.04.14. 17:46) Novitatis
  • BazsoCsaba: @Rékák és Ria: Köszi, köszi! Amúgy megjegyzem, az én csapatösszesítő excelével többet foglalkoztam... (2011.04.14. 00:31) Szarvasűzők, a tökéletes hétvége
  • Robi/KisGyerek: Tényleg tökre hasonlít, meg mintha hasonló kép is készült volna Bubiról, ami a Timcsi klipben is v... (2011.04.13. 19:19) két hét után
  • ˙tt: :DDD na szuper. már majdnem írtam is a reklamációt, hogy hát hol vannak a csajok? ;) igyekszünk tö... (2011.04.01. 01:04) UV helyett..

Linkblog

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Bristoli kiruccanás

2009.05.27. 12:20 BazsoCsaba

Csabi bátyja jelentkezik Bristolból... Május 8-án érkeztem Bristolba, 16-án haza. Éjfél környékén érkeztem, s másnap reggel már indultunk is Cambridge-be a BISC szervezésében. Sokat kellett utazni, de megérte. Kicsit úgy éreztem magam, mint ha az Age of Empire 2-ben lennék. Az út során meg mintha a Caesar III-ban utaztam volna. :-)
Érkezés után puntingolással kezdtünk, ami kissé hasonlít a velencei gondolázásra. Aztán ebéd után idegenvezetéses városnézés majd szabadprogi.
Vasárnap várost néztem Bristolban: séta a kikötőben, szurkolás a bristoli 10km-es futóversenyen, Suspension Bridge, templom, aztán kis belváros és vásárlás a Tesco-ban.
Hétfőn ugyan ezt eljátszottam egyedül is, de akkor már fényképezőgéppel meg egy térképpel. Megnéztem az SS Great Britain-t, az 1800-as években épült keresedelmi gőz- és vitroláshajót. Nem rossz cucc. :-) Délután aztán végre rendesen is megismerkedhettem a BISC-kel - az első hely, ahol valamennyire képben voltam az angoltudásommal. Utcán, boltban eleinte nem vágtam mit akar mondani a másik ember, mert kicsit hadar, kicsit többet lenyel a szavakból. Igencsak rá kell állnia az ember fülének, hogy értse is őket. Hazaérkezésem után voltam angolórán az anyanyelvi tanárnál, és mondta, hogy Anglia ilyen: lehet, hogy 5km-rel odébb már más tájszólással beszélnek. :-S
Kedden a Csabi konzultációja után meglepően könnyen bejutottam én is az egyetemre és körülnézhettem egy csöppet ott is. Utána a Brendon Hill-en mókust fotóztunk és Cabot Tower-t néztünk. Este meg neki indultam és megkerestem a salsaiskolát. Igaz, ők Los Angeles/New York style-t tanítanak, ami azért jóval másabb, mint az általam tanult kubai/miami, de legalább ennek az alapjaival is megismerkedtem. :-)
A szerda délelőtt különösebb izgalmak nélkül telt, köszönhetően az esőre álló időnek. Délben elmentünk a BISC-be a levesezésre (nevezzünk inkább főzelékezésnek), majd 3-ra visszamentünk papírsárkányt építeni. Szép alkotások születtek, csak az volt a vicc, hogy előtte is és utána napokon is fújt a szél ezerrel, azon a délutánon meg semmi... Este ismét a salsaiskolára szavaztam - nem bántam meg, mert ismét egy csomó szépséget tanultam. :-)
Csütörtökön reggel ismét befigyelt az eső, aztán a reggeli végére már csendesedni kezdett, így nekivágtunk a 3/4 órás buszútnak Weston Super Mare-be. Az egyre javuló időben azt hittem, hogy végül a tenger szép oldalát láthatom, de hát mint tudjuk, Angliában az időjárás nagyon változó. Megérkezvén felmentünk a közeli hegyre, és azalatt a bő fél óra alatt, míg megfordultunk az időjárás is esőbe fordult. Így aztán vettünk egy fish and chips-et és a tengerparton leültünk egy bódéhoz enni. Aztán a szemerkélő esőben még elmentünk kagylót gyűjteni a közben az apály jóvoltából visszahúzódott tenger helyére. Este lángosozással zártunk és "ünnepeltük" Boti haverjának az érkezését.
Péntek reggel kihasználtam a hangyányi jó időt és elrohantam lefényképezni a városban azokat a dolgokat, amiket még akartam. Délután átbuszoztunk Bath-ba, a településre, amit mindenki dícsér, de szerintem annyira mégsem nayg eresztés.
Estére egy búcsú pub-ozás volt tervezve az ausztrálokkal, mivel szegények utaztak tovább valami jó kis tengerparti helyre dolgozni... Persze a Boti tormás csirkéje utáni sörözés közepette erről lekéstünk, így éjfél környékén (míg az auszik ki tudja hol ittak), mi felkerekedtünk és némi "üzemanyag" társaságában elbattyogtunk megnézni a kivilágított Suspension Bridge-t.
Aztán egy rövid alvás után hajnalban indultam a buszhoz és a legnagyobb szívfájdalom közepette elhagytam Bristolt, majd a repülővel Angliát.
Mielőtt elindultam itthonról, elterveztem, hogy majd alaposan körülnézek Londonban is, elmegyek a Stonehenge-hez is, ésatöbbi, erre szinte végig Bristolban voltam, mert annyi érdekes dolgot találtam. Azt azért sajnálom, hogy Cambridge-be autópályán mentünk és nem toronyiránt keresztül a szebbnél szebb falvakon, de akkor tuti lett volna 4,5-5 órás az így is 3,5 órás út...
Nem baj, legalább tudom, miért kell visszamennem Angliába! Aki pedig még nem volt, annak tudom miért ajánljam. :-)

Az igért képek:

Puntim a Cam folyón, tesók az egyik cambridge-i college előtt, Ss. Great Britain Bristolban, Ati egy másik cambridge-i college előtt, Clifton Suspension Bridge, és múkus a Brandon Hill-en.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gegeje.blog.hu/api/trackback/id/tr91146592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robi/KisGyerek 2009.05.28. 12:45:43

"Csabi bátyja" :) én azt hittem hogy Te perfekt angolos vagy, hogy munkahelyen is használod. Vagy tényleg ennyire nehéz megérteni az angol angolokat?

Jah tényleg már a blogot is megtámadták a SÜN-ök :D

Turbo.Win 2009.05.29. 07:35:05

Köszi Robi a bizalmat, de megvallom töredelmesen, hogy még csak január óta tanulok angolt, ami egymás között szólva is csak 5 hónap...
A cégnél inkább a németet kell használni, de abból sem vagyok perfekt. Ahogy kinéz, 1-2 hónap múlva jobb leszek angolból, mint németből - amit lassan 2 évtizede próbálok megtanulni... :-S
Amúgy nekem az akkor még alig 4 hónapos angoltudásommal kicsit nehéz volt megérteni, mit akar kiejteni a beszélgetőpartner, de pár perc után ráállt a fülem, és onnantól ezzel a részével nem volt gond - innen már csak a szókincs mennyisége volt a zavaró tényező... :-)

BazsoCsaba 2009.05.29. 13:31:04

Kerültek fel képek... (szerkesztőség: Csabi)

u.i.: kedvencem a mókusos kép :-)
u.i.2: igaz, hogy év közben az évszakok egymásba folynak Angliában, de napközben viszont mind a négy évszak lejátszódik

Robi/KisGyerek 2009.05.29. 16:49:15

Akkor a németre gondolhattam:) Amúgy tényleg olyan hogy egy idő után rááll az ember füle az akcentusokra. Nekem az indiai angol volt teljesen kínai az elején, de most már símán megértem a névelőket :D
süti beállítások módosítása